Fundacja WOŚP jest poważnie zaangażowana w niesienie pomocy obywatelom Ukrainy - tym, którzy przybywają do Polski oraz tym, którzy pozostali w swoim kraju. Kupujemy sprzęt medyczny oraz wyposażenie dla ukraińskich szpitali, które regularnie są wysyłane do tych miejsc, które najbardziej ich potrzebują. Równie ważnym obszarem działań jest prowadzenie punktów pomocy humanitarnej dla uchodźców. Fundacja WOŚP działa w dwóch takich punktach. Jeden z nich to ogromny namiot, który powstał w pobliżu dworca kolejowego Warszawa - Wschodnia - uchodźcy mogą znaleźć w nim informację, pomoc oraz tymczasowy nocleg. Drugi punkt humanitarny działa w miejscowości Szeginie (Ukraina) w pobliżu przejścia granicznego w Medyce. Pracują tam wolontariusze Pokojowego Patrolu oraz osoby indywidualne. 24 godziny na dobę zapewniają pomoc obywatelom Ukrainy oczekującym na przekroczenie granicy, a także organizują pomoc wysyłaną do wiosek i miast w głębi kraju.
Koordynacja naszych działań jest wprost powiązana z sprawną i pewną komunikacją pomiędzy naszymi punktami oraz siedzibą główną. Lokalizacja punktu w Ukrainie jest w tym względzie niekorzystna - brak stabilnego zasięgu sieci komórkowej oraz stałego łącza internetowego uniemożliwiały sprawne działanie. Dzięki zaangażowaniu i pomocy Smart Aid International możemy korzystać z najnowocześniejszego rozwiązania jakim jest zestaw Starlink udostępniony przez SpaceX.
Dzięki temu możemy działać jeszcze sprawniej. Dostęp do internetu pozwala na monitorowanie sytuacji na pozostałych przejściach granicznych oraz szybką i niezawodną komunikację pomiędzy nami a innymi grupami wolontariuszy niosących pomoc. Możliwość swobodnej komunikacji to również szybsze zbieranie i przekazywanie informacji o potrzebym wyposażeniu i materiałach. Na koniec, ale absolutnie nie najmniej istotne jest to, że pewna łączność daje poczucie bezpieczeństwa naszym wolontariuszom.