W ramach 33. Finału WOŚP zarejestrowaliśmy już
1322 Sztaby
Częste pytania

Najczęściej zadawane pytania

Chcesz dokonać wpłaty na rzecz WOŚP, ale nie wiesz jak to zrobić? Jesteś we właściwym miejscu! Pokażemy Ci tutaj jak w prosty sposób wspomóc Orkiestrę, a także co zrobić, jeśli podczas dokonywania wpłaty popełnisz błąd.

LICYTACJA NAJBARDZIEJ HOJNYCH DARCZYŃCÓW
  • Jak mogę zrobić przelew w Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców?

    Uruchomimy specjalną stronę umożliwiającą wpłaty (za pomocą systemu PayU i PayPal) 

    Możesz też skorzystać z tradycyjnej formy - wpłaty na konto o nr 34 1140 1010 0000 5244 4400 1132

    prowadzone w mBank, gdzie tytułem przelewu jest: „Darowizna najbardziej hojnych darczyńców, serduszko/karta nr ... - [numer, np. 33.] Finał WOŚP”. 

  • Kiedy zostaną dostarczone serduszko i certyfikat?

    Złote Serduszka i Złote Karty Telefoniczne są wydawane lub wysyłane po zaksięgowaniu wpłaty zgłoszonej w Licytacji – dlatego zachęcamy, żeby przelew zrobić za pomocą strony internetowej. 

    Jeśli zdecydujesz się na tradycyjny przelew - pamiętaj o odpowiednim tytule: „Darowizna najbardziej hojnych darczyńców, serduszko/karta nr … - [numer, np. 33.] Finał WOŚP”. 

    Złote Serduszka i Złote Karty Telefoniczne będą do obioru w siedzibie Fundacji lub wysyłane na wskazany adres korespondencyjny na terytorium Polski pocztą kurierską na koszt Fundacji. 

  • Do kiedy trwa licytacja?

    W dniu Finału o godz. 20:30 zamykamy główną część licytacji, czyli przyjmowanie zgłoszeń. 

    O godz. 21:30 zamknięta zostanie możliwość podwyższania kwot.  

    Finałowa Licytacja (od godz. 22:30, na antenie TV) trwa do wyznaczonego przez prowadzącego momentu.  

  • Kto bierze udział w transmisji finałowej?

    Do udziału w Finałowej Licytacji, która odbywa się w czasie transmisji Finału WOŚP, zaprosimy trzech Uczestników, którzy w momencie zakończenia Licytacji zamkniętej zajmą: 

    • pierwsze trzy miejsca pod względem wysokości zgłoszonych w darze wpłat, za które przewidziana jest nagroda w postaci 3 Złotych Serduszek, 
    • pierwsze trzy miejsca pod względem wysokości zgłoszonych w darze wpłat, za które przewidziana jest nagroda w postaci 3 Złotych Kart Telefonicznych.  

    Licytujący zajmujący jedną z pierwszych pozycji może, ale nie musi przyjąć zaproszenia do udziału w Finale Licytacji na antenie TV, natomiast przyjęcie zaproszenia oznacza, że licytujący decyduje się zadeklarować kwotę darowizny wyższą, niż obecnie zgłoszona jako najwyższa. W czasie Finału Licytacji każdy z licytujących otrzymuje swojego osobistego operatora (obecnego w studio przy stanowisku licytacji) i w połączeniu z nim będzie uczestniczył w Finale Licytacji. 

  • Co z osobami, które nie biorą udziału w transmisji finałowej?

    Jeśli nie bierzesz udziału w transmisji finałowej, czyli Finale Licytacji, ale Twoja oferta została przyjęta, to zapraszamy do kibicowania i sfinalizowania zadeklarowanej darowizny na rzecz celu Finału WOŚP.

  • Jak będzie przebiegać licytacja?

    #1 Zgłoszenie  

    Deklarowane wpłaty można zgłosić i na bieżąco zmieniać kwotę za pośrednictwem Internetu poprzez aplikację licytacja.wosp.org.pl lub telefonicznie (wyłącznie w dniu Finału WOŚP), pod specjalnie uruchomionym w dniu Finału WOŚP numerem telefonu: 22 749 00 00. 

    #2 Finał Licytacji  

    Przyjmowanie zgłoszeń do Licytacji zostanie zamknięte 26.01.2025 o godz. 20:30, natomiast o godz. 21:30 zostanie zamknięta możliwość podwyższania kwot. Około godziny 22:30 rozpocznie się transmitowana na żywo w TV „Finałowa Licytacja Wpłat Najbardziej Hojnych Darczyńców” (tzw. Finałowa Licytacja) o zajęcie pierwszych trzech miejsc pod względem wysokości wpłat – osobno dla nagrody w postaci Złotych Serduszek i Kart Telefonicznych. Po upływie zapowiedzianego przez prowadzącego czasu prowadzący ma prawo ją zamknąć, bez względu na chęć zgłoszenia kolejnej kwoty. 

     #3 Nagrody honorowe 

    Osoby, które zgłosiły w Licytacji najwyższe kwoty otrzymają z Fundacji mailowe zawiadomienie o numerze miejsca, które zajęli. Osoby te zobowiązane są dokonać wpłaty najwyższej zgłoszonej przez siebie kwoty w terminie do dnia 22.02.2025 na wskazane w Regulaminie konto (pkt. 3.6).  

    Złote Serduszka i Złote Karty Telefoniczne są wydawane w siedzibie Fundacji lub wysyłane na wskazany adres po zaksięgowaniu na konto Fundacji wpłaty zgłoszonej w Licytacji. 

  • Jak wygląda autoryzacja konta?

    Za pomocą PayU lub PayPal.

    W przypadku PayU system poprosi Cię o przelanie 0,5 PLN. Tę kwotę zwrócimy później na Twoje konto.
    W systemie 
    PayPal weryfikacja odbywa się bez dokonywania płatności.
     

  • Nie wiem jak dokonać weryfikacji mojej tożsamości - co robić?

    Za pomocą PayU lub PayPal. W przypadku PayU system poprosi Cię o przelanie 0,5 PLN. Tę kwotę zwrócimy później na Twoje konto. W systemie PayPal weryfikacja odbywa się bez dokonywania płatności. 

  • Czy ofertę można poprawić i na bieżąco monitorować kwoty oferowane przez innych?

    Licytacja przez aplikację jest widoczna w czasie rzeczywistym. Zachęcamy do zwiększania deklarowanych kwot w myśl zasady “kto da więcej”, aby znaleźć się na liście Najbardziej Hojnych Darczyńców i otrzymać nagrodę honorową w postaci Złotego Serduszka lub Złotej Karty Telefonicznej. 

  • Czy istnieje możliwość zarezerwowania serduszka WOŚP o konkretnym numerze?

    Nie ma takiej możliwości, ale za to można zawalczyć o pożądaną lokatę na bieżąco zmieniając deklarowaną kwotę w czasie licytacji. 

  • Czy mogę edytować zgłoszenie?

    Zgłoszenie dokonane przez aplikację https://licytacja.wosp.org.pl/ można zmienić w zakładce Edycja zgłoszenia. W tym celu potrzebny jest numer zgłoszenia i hasło.

  • Nie ma tu mojego pytania

    Chcesz wziąć udział w Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców, ale nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie?

    Napisz do nas na adres [email protected]

WSPARCIE CYKLICZNE
  • Jak ustawić wpłatę cykliczną na rzecz WOŚP?

    Dziękujemy, ze chcesz wspierać nas cały rok. Każda wpłata pomaga nam realizować cel Fundacji WOŚP. Aby ustawić cykliczną wpłatę na rzecz WOŚP kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Wpisz kwotę, którą chcesz przekazać na rzecz WOŚP, lub skorzystaj z gotowych propozycji.
    2. Wypełnij formularz wpisując swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail - potrzebujemy tych danych by przyjąć Twoją wpłatę.
    3. Kliknij przycisk "Dalej".
    4. Na podany adres został przesłany email weryfikacyjny. Sprawdź swoją skrzynkę pocztową.
    5. Potwierdź adres e-mail klikając w przesłany link.
    6. Naciśnij przycisk "Przekaż darowiznę z PayU".
    7. Wypełnij dane swojej karty i naciśnij przycisk "Zapłać i zapisz kartę".

    Wszystko gotowe, od teraz zadeklarowana kwota będzie co miesiąc przekazywana z Twojej karty na rzecz WOŚP

  • Jak odwołać wpłatę cykliczną na rzecz WOŚP?

    Jeśli chcesz odwołać ustawioną wcześniej wpłatę cykliczną na rzecz WOŚP, skontaktuj się z nami pod adresem [email protected]. Pamiętaj, że przetworzenie Twojej prośby może zająć nam kilka dni. Jeśli chcesz anulować polecenie wpłaty ze swojej karty, prosimy skontaktuj się z nami z odpowiednim wyprzedzeniem.

  • Jak zmienić dane karty przy wpłatach cyklicznych?

    Twoja karta straciła ważność, a dalej chcesz grać razem z nami?!

    Rozwiązanie jest jedno. Napisz do nas na adres [email protected] - dezaktywujemy wpłaty, a Ty będziesz mógł/a podpiąć płatność z nową kartą od nowa na naszej stronie wplacam.wosp.org.pl.

AUKCJE
  • Jak promować Aukcje i wykorzystywać logo WOŚP?
  • Czy mogę przeprowadzić aukcję na Facebooku?

    Niestety, nie ma takiej możliwości. Jako Fundacja WOŚP robimy wszystko, by nasze działania były w pełni transparentne. Aukcje przeprowadzane poza oficjalną platformą - aukcje.wosp.org.pl, nie dają nam takiej gwarancji. Fundacja wówczas nie ma możliwości kontroli nad przebiegiem aukcji oraz płatnościami. Nie może także zapewnić zwrotu pieniędzy w razie ewentualnej nieudanej aukcji, a sami użytkownicy nie są weryfikowani. Nie ma także gwarancji, że pieniądze z aukcji zostaną przekazane na rzecz WOŚP.


    Jedyną możliwością przeprowadzenia aukcji jest wystawienie przedmiotu na stronie Allegro.pl oznaczając cel 33. Finału WOŚP lub za pośrednictwem aukcje.wosp.org.pl. Tylko takie aukcje gwarantują transparentność działań i bezpieczeństwo transakcji.

  • Jak zweryfikować swoje konto nie mając polskiej karty kredytowej?

    Jeśli na etapie weryfikacji konta na Allegro Twój bank nie znajduje się na liście, na stronie aktywacji wybierz opcję Przelew z innego banku. Może to być również konto zagraniczne. Wpisz dane rachunku bankowego. Pamiętaj! Informacje muszą być zgodne z podanymi podczas rejestracji na Allegro. Wpłać 1,01 zł (lub 1$ lub 1€) na wskazany przez nas numer rachunku kopiując dane do przelewu. Wpłaconą kwotę Allegro zwróci Ci w całości. Wpłatę możesz zrealizować jedynie online. Nie możesz aktywować konta przez wpłatę na poczcie czy w placówce Twojego banku.

  • W jaki sposób mogę zapłacić, jeśli nie mam konta w polskim banku?

    Aukcje możesz opłacić w tradycyjny sposób za pomocą opcji „płacę” przy każdej zakupionej aukcji. Serwis przekieruje Cię na stronę PayU. Wybierz „płacę bez logowania”, a w następnym kroku wybierz „przelew tradycyjny”. Następnie dokonaj przelewu bankowego. Możesz także skorzystać z płatności za pomocą karty kredytowej lub debetowej. 

  • Czy mogę opisać aukcję w innych językach?

    Tak. Wystarczy przygotować opis w języku obcym i umieścić go pod polską wersją. Na początku aukcji warto zaznaczyć, że opis w języku obcym znajduje się poniżej. 

  • Czy serwis aukcje.wosp.org.pl ma angielska wersję, jak licytować z zagranicy?

    Serwis Allegro jest dedykowany klientom na terenie Polski oraz klientom polskojęzycznym mieszkającym poza granicami. Jeśli zależy Ci na wersji angielskiej, możesz zastosować narzędzie tłumaczenia strony. Licytowanie poza Polską również jest dostępneUpewnij się, że sprzedający w swojej ofercie informuje o możliwości wysyłki za granicę. Jeśli nie masz pewności, a zależy ci na przedmiocie, zawsze możesz skontaktować się z nim klikając w "wiadomość do sprzedającego".  

  • Jak znaleźć interesującą nas kategorię?

    Kategorię możesz znaleźć na wiele sposobów.
    Jednym z nich jest kliknięcie w najnowsze, najpopularniejsze (u góry strony) i link przeniesie Cię na listing ofert wystawionych na cel WOŚP. Po lewej stronie znajdziesz kategorie:

     

     

    Możesz także szukać ofert WOŚP bezpośrednio na allegro.pl. Wpisz w wyszukiwarkę np. kurtka. Wszystkie oferty na cel charytatywny oznaczone są czerwonym stemplem "33. Finał WOŚP" dzięki czemu łatwo zauważysz je na listingu. Jeśli jednak na pierwszy rzut oka, ofert jest zbyt wiele, skorzystaj ze specjalnie przygotowanego filtra WOŚP. Dzięki niemu zobaczysz na listingu tylko aukcje i oferty Orkiestrowe.

     

     

     

  • Weryfikacja konta przy licytacjach na kwotę powyżej 1 000 PLN

    Chcemy by zabawa wokół aukcji Allegro dla WOŚP była bezpieczna dla obu stron. Dlatego, jeśli zadeklarowana przez Ciebie suma w aukcjach przekroczy 1000 zł (może być w jednej lub w wielu ofertach), Allegro poprosi o weryfikację kodem SMS. 


    Na stronie allegro.pl lub w aplikacji pojawi się okno, w które wpiszesz kod wysłany na podany przy rejestracji numer telefonu.    

  • Weryfikacja konta przy licytacjach na kwotę powyżej 10 000 i 100 000 PLN

    Chcemy by zabawa wokół aukcji Allegro dla WOŚP była bezpieczna dla obu stron. Dlatego jeśli Twoje licytacje osiągną kwotę 10 000 zł (może być w jednej lub w wielu ofertach), poprosimy Cię o zwrotną wpłatę potwierdzającą Twój udział w licytacji w wysokości 100 zł. Pieniądze zostaną automatycznie zwrócone w ciągu kilku minut na Twoje konto.

    Natomiast jeśli łączna kwota licytowanych przez Ciebie przedmiotów przekroczy 100.000 zł, poprosimy Cię o zwrotną wpłatę potwierdzającą Twój udział w licytacji w wysokości 1000 zł. Pieniądze zostaną automatycznie zwrócone w ciągu kilku minut na Twoje konto.

     

  • Jak mogę wystawić usługę na aukcjach finałowych?

    Na naszych aukcjach charytatywnych usługi mają swoją kategorię "Wyjątkowe chwile". Możesz tam wystawić np. spacer z psem, lekcję gotowania czy skok ze spadochronem. Dodatkowym atutem jest to, że w tej kategorii znajdziesz tylko oferty na cel 33.Finału WOŚP.

  • Jak wybrać odpowiednią kategorię dla mojej aukcji?

    Jeśli masz problem z przyporządkowaniem przedmiotu do kategorii, użyj formularza kontaktowego: allegro.pl/pomoc/kontakt 
    Zespół Allegro chętnie doradzi i pomoże podjąć decyzję.

ESKARBONKA
  • Czym jest eSkarbonka?

    eSkarbonki to „wirtualne puszki”, dzięki którym kwestujący mogą zbierać datki na rzecz WOŚP w Internecie, a darczyńcy mogą się do takiej zbiórki przyłączyć. Aby założyć eSkarbonkę, musisz założyć konto na stronie iwolontariusz. Kwestować do eSkarbonki może każdy - dorosły, niepełnoletni za zgodą opiekuna prawnego, firmy za pomocą pełnomocnika.

  • Do kiedy działa eSkarbonka?

    Założenie eSkarbonki jest możliwe od 10 grudnia 2024 r. do dnia Finału do godz. 12:00 (26 stycznia 2025). 

    Wszystkie eSkarbonki rozliczą się automatycznie 27 stycznia 2025 r. o godz. 23:59.

  • Kto może założyć eSkarbonkę?

    eSkarbonkę może założyć każdy! 

    Jedną z nowości są eSkarbonki prowadzone przez firmy, które chciałyby zbierać datki na WOŚP wśród swoich pracowników, klientów czy partnerów biznesowych. Ale podobnie jak w poprzednich latach eSkarbonkę mogą zakładać też osoby fizyczne, w tym wolontariusze Fundacji WOŚP, a także Sztaby WOŚP.

    Jeśli jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, możesz zalogować się na swój profil iWolontariusz i tam uruchomić eSkarbonkę. 

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i masz ukończone 18 lat, wejdź na stronę iWolontariusz i kliknij "Załóż konto”. Następnie załóż swoją eSkarbonkę przechodząc kolejne kroki. Wtedy będziesz mógł zbierać online i automatycznie zostaniesz przypisany do wirtualnego Sztabu eSkarbonki.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i nie masz ukończonych 18 lat, poproś o pomoc osobę dorosłą. W procesie rejestracji Twoi rodzice lub opiekunowie muszą podać swoje dane, a następnie zatwierdzić Twoją eSkarbonkę poprzez swojego maila.

    Jeśli masz pytania dotyczące wolontariatu pisz [email protected]. W sprawach wpłat/darowizn pisz na adres [email protected] 

  • Jak mogę uruchomić eSkarbonkę?

    Jeśli jesteś wolontariuszem przypisanym do konkretnego Sztabu, wejdź w swój profil w serwisie iWolontariusz i kliknij “Uruchom eSkarbonkę”.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem przypisanym do konkretnego Sztabu, a masz skończone 18 lat, załóż swój profil na platformie iWolontariusz i kliknij “Uruchom eSkarbonkę”.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i nie masz ukończonych 18 lat, poproś o pomoc osobę dorosłą. W procesie rejestracji Twoi rodzice lub opiekunowie muszą podać swoje dane, a następnie zatwierdzić Twoją eSkarbonkę poprzez swojego maila. 

  • Jak poznam czy moja eSkarbonka jest aktywna?

    Po uruchomieniu eSkarbonki zobaczysz w przeglądarce jej widok, razem z unikalnym linkiem. 
    Podsumowanie Twojej internetowej zbiórki zobaczysz na Twoim koncie na iWolontariuszu.

  • Jak działa eSkarbonka?

    Zachęcaj znajomych do przekazywania wpłat na Twoją eSkarbonkę lub eSkarbonkę Twojego Sztabu. Indywidualny link do eSkarbonki można udostępniać w mediach społecznościowych, wysyłać mailem, umieścić na stronie internetowej lub prowadzonym przez siebie blogu. Niech jak najwięcej osób dowie się o Twojej zbiórce - bo pomaganie jest dziecinnie proste!

    Efekty wszystkich tych zbiórek można śledzić na stronie eskarbonka.wosp.org.pl - tu można też wpłacać datki, które trafią na ogólny rachunek eSkarbonki.

  • Czy wpłata będzie od razu widoczna na stronie eSkarbonki?

    Wpłata powinna być widoczna od razu, jednak czasem może to potrwać kilka minut lub dłużej ze względu na proces zaksięgowania wpłaty (szczególnie dotyczy to kart i banków zagranicznych).

    Każdy wpłacający niezależnie od metody wpłaty powinien otrzymać potwierdzenie zgodnie z procedurą - banku, karty czy systemu płatniczego jaki zastosował dokonując wpłaty.

  • Kiedy mogę kwestować eSkarbonką?

    Założenie eSkarbonki jest możliwe od 10 grudnia 2024 r. do dnia 33. Finału WOŚP włącznie (26 stycznia 2025) 

    Wszystkie eSkarbonki rozliczą się automatycznie 27 stycznia 2025 r. o godz. 23:59.

  • Jak długo będzie aktywna eSkarbonka?

    Wpłat na eSkarbonki można dokonywać do 27 stycznia 2025 r. do północy.

  • Jak rozliczyć eSkarbonkę?

    Wszystkie eSkarbonki rozliczą się automatycznie 27 stycznia 2025 r. o godz. 23:59. Możesz ją sprawdzić wchodząc na swoją eSkarbonkę lub sprawdzając wynik w Bazie Wolontariuszy.

    Wynik z Twojej eSkarbonki nie sumuje się z wynikiem zebranym do tekturowej puszki kwestarskiej. 

    Uwaga wszystkie transakcje rozpoczęte przed zamknięciem eSkarbonek i zostaną zakończone później zostaną rozliczone zgodnie procedurami bankowymi i operatorów płatności tj. transakcje, które uzyskają autoryzację zostaną dodane do zebranej kwoty a odrzucone zostaną anulowane.

  • Czy kwota zebrana do eSkarbonki zostanie dopisana do mojego rozliczenia?

    Kwota zebrana do eSkarbonki nie zostanie dopisana do Twojego rozliczenia. Suma wszystkich eSkarbonek będzie wyświetlała się na stronie eskarbonka.wosp.org.pl.

  • Czy mój Sztab może założyć eSkarbonkę?

    Oczywiście, każdy Sztab może założyć eSkarbonkę. Jest to możliwe po zalogowaniu się Szefa Sztabu do Bazy Szefa Sztabu.

  • Co jeśli mój Sztab nie ma eSkarbonki?

    W tym wypadku możesz zgłosić się do Szefa Sztabu i poprosić o założenie eSkarbonki. Jeśli w tym roku się to nie uda - o nic się nie martw, spróbujecie na następnym Finale! A jeśli masz ochotę załóż swoją eSkarbonkę lub dorzuć się do eSkarbonki innego wolontariusza - zacznij od strony iwolontariusz

  • Jak mam się zarejestrować, by założyć eSkarbonkę?
    • Jestem pełnoletnim wolontariuszem, który rejestrował się tradycyjnie, w Sztabie

    Wejdź na stronę iwolontariusz.wosp.org.pl i kliknij "Załóż konto". Podaj tam swoje dane (takie same, jakie podałeś na zgłoszeniu papierowym, czyli imię nazwisko, adres e-mail i numer PESEL) - nasz system znajdzie Cię w bazie. Jeśli wszystkie dane będą się zgadzać, konto zostanie założone od razu. Jeśli nie (bo np. nie będzie zgadzał się adres e-mail lub numer PESEL) - prosimy o kontakt [email protected]. Będziemy działać indywidualnie.

     

    • Jestem pełnoletnim wolontariuszem, który rejestrował się online

    Zaloguj się na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl używając dokładnie takich samych danych, których użyłeś kiedy zapisywałeś się jako wolontariusz. 

     

    • Nie jestem zarejestrowany w Sztabie, ale chcę założyć eSkarbonkę i mam ukończone 18 lat

    Wejdź na stronę iwolontariusz.wosp.org.pl i kliknij "Załóż konto". Wtedy możesz założyć eSkarbonke wybierając interesującą Cię opcję. Po jej założeniu będziesz mógł wspierać Finał WOŚP online i zostaniesz automatycznie przypisany do wirtualnego Sztabu eSkarbonki.

     

    • Nie jestem zarejestrowany w Sztabie, ale chcę założyć eSkarbonkę i jestem osobą niepełnoletnią

    Poproś o pomoc osobę dorosłą. W procesie rejestracji w serwisie iWolontariusz Twoi rodzice lub opiekunowie muszą podać swoje dane, a następnie m.in. zweryfikować konto poprzez swojego maila. Jeśli będziecie mieć jakieś pytania - piszcie na adres: [email protected] - pomożemy!

  • Jak założyć eSkarbonkę dla firmy?

    Wejdź na iwolontariusz.wosp.org.pl i wybierz ZGŁOŚ FIRMĘ/ORGANIZACJĘ i postępuj zgodnie z instrukcjami.

    Jeśli grasz z nami pierwszy raz, najpierw się rejestrujesz a następnie przechodzisz proces zakładania eSkarbonki.
    Pamiętaj, że po założeniu eSkarbonki dla firmy stajesz się jej opiekunem. 

    Po założeniu eSkarbonki możesz ją spersonalizować – wybrać dostępne tło i alternatywną nazwę, którą automatycznie podpowie system.

     

  • Jakimi metodami płatności mogę płacić w eSkarbonce?

    W eSkarbonkach polskich Sztabów i ich wolontariuszy możesz płacić za pomocą karty Mastercard i systemu PayU. 
    W eSkarbonkach Sztabów zagranicznych i ich wolontariuszy możesz płacić za pomocą karty Mastercard i systemu PayPal. 

    W przypadku Sztabów zagranicznych:

    • najpierw wybierasz kwotę w PLN (kwota przeliczona po aktualnym kursie euro znajduje się poniżej kwoty w PLN),
    • w nowootwartym oknie możesz wybrać metodę płatności (dostępne metody są uzależnione od Twojego kraju i ustawień konta); możesz zapłacić dowolną metodą i walutą przypisaną do Twojego konta,
    • w swoim systemie Sztab będzie widział kwotę przeliczoną znów na PLN. 
  • Jak wygląda wpłata do eSkarbonki krok po kroku?

    Korzystanie z eSkarbonek jest szybkie, proste i bezpieczne.

    Na stronie eSkarbonki należy wybrać kwotę darowizny i formę płatności (karta Mastercard lub PayU), wpisać swoje imię i adres email, zaakceptować regulamin i na koniec kliknąć „Wpłać”. Następnie użytkownik jest przekierowywany na odpowiednią stronę PayU (operatora płatności w eSkarbonkach), na której należy postępować zgodnie z instrukcjami.

    Oprócz kart płatniczych, dostępne formy płatności to również przelew bankowy czy BLIK. Po realizacji wpłaty darczyńca zostanie przekierowany z powrotem do eSkarbonki, gdzie wyświetli się osobiste podziękowanie od Jurka Owsiaka. Na stronie eSkarbonki pojawi się też informacja o wpłacie wraz z jej kwotą oraz imieniem darczyńcy.

  • Czy jest minimalna/maksymalna kwota wpłaty do eSkarbonki?

    Nie ma górnej granicy, ale minimalna kwota jaką można przekazać to 1 zł.

  • Czy kwestujący może przywłaszczyć sobie środki zebrane w eSkarbonce?

    Osoby prowadzące zbiórkę nie mają dostępu do środków zgromadzonych w eSkarbonkach, a wszystkie pieniądze trafiają bezpośrednio na konto Fundacji WOŚP.

  • Czym eSkarbonki poszczególnych kwestujących różnią się od tej na stronie eskarbonka.wosp.org.pl?

    Środki ze wszystkich zbiórek w całości trafią do WOŚP, ale będą księgowane na różnych rachunkach technicznych.

    Linki do indywidualnych eSkarbonek, zakładanych przez osoby fizyczne, firmy czy sztaby WOŚP, zawsze zaczynają się tak samo (https://eskarbonka.wosp.org.pl/…), ale kończą się unikalnym ciągiem cyfr i liter. To pozwala na ich osobne księgowanie i wyświetlanie wyników osiąganych przez konkretnego kwestującego.

    Z kolei wpłaty za pośrednictwem strony eskarbonka.wosp.org.pl trafiają na ogólne konto eSkarbonki. Tam też wyświetla się globalna kwota zebrana do tej pory za pośrednictwem wszystkich eSkarbonek.

  • Nie jestem pewien/pewna, czy podany link jest autentyczny. Co mam zrobić?

    Jeśli masz wątpliwości, czy osoba zachęcająca do zbiórki za pośrednictwem eSkarbonki rzeczywiście kwestuje na rzecz WOŚP, zachęcamy do korzystania z głównej eSkarbonki, która zawsze jest dostępna pod tym samym linkiem: https://eskarbonka.wosp.org.pl/.

    Możesz też sprawdzić autentyczność linku do eSkarbonki za pomocą naszego specjalnego narzędzia: https://www.wosp.org.pl/wspieraj/sprawdz-eskarbonke 

     

  • Jak sprawdzić czy link do eSkarbonki jest autentyczny?

    To, czy dany link prowadzi do autentycznej eSkarbonki, można sprawdzić na stronie https://www.wosp.org.pl/wspieraj/sprawdz-eskarbonke, stworzonej specjalnie do weryfikacji eSkarbonek.

    Podobnie jak w świecie fizycznym, płatności online wymagają zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa, takich jak dokładne sprawdzenie adresu strony, na której dokonujemy płatności, czy korzystanie wyłącznie z usług zaufanych pośredników płatności (w tym przypadku PayU).

    Wszystkie eSkarbonki są dostępne wyłącznie pod linkami zaczynającymi się od https://eskarbonka.wosp.org.pl/… . Strona ta jest szyfrowana i posiada certyfikat bezpieczeństwa wystawiony przez zaufaną jednostkę certyfikacyjną (firma ESET), czego widocznym znakiem jest kłódka przy pasku adresu w przeglądarce internetowej. Po wybraniu metody płatności użytkownik jest przekierowywany do operatora płatności PayU, którego strona jest zabezpieczona w analogiczny sposób.

    Jeżeli masz wątpliwości co do autentyczności/bezpieczeństwa eSkarbonki napisz [email protected] 

  • Jestem opiekunem niepełnoletnich wolontariuszy, czy mogę założyć dla nich eSkarbonkę?

    Tak, osoba niepełnoletnia może mieć założoną eSkarbonkę po wcześniejszym zarejestrowaniu jako wolontariusz na stronie iWolontariusz: https://iwolontariusz.wosp.org.pl/ 

  • Czy mogę zmienić nazwę eSkarbonki?

    Nie ma możliwości zmiany nazwy eSkarbonki. Nazwa jest automatycznie przypisana do danych podanych przy rejestracji. Jednak możesz wybrać alternatywną nazwę spośród zaproponowanych przez system na podstawie formularza rejestracyjnego w iWolontariusz.

  • Czy mogę usunąć eSkarbonkę?

    eSakrbonce nie ma przewidzianej funkcjonalności usuwania, ponieważ narzędzie jest zautomatyzowane i wszystkie eSkarbonki zamkną się same 27 stycznia o godzinie 23:59, rozliczając się automatycznie na konto 33. Finału WOŚP.  

  • Jak udostępnić link do eSkarbonki?

    Aby Twoi znajomi mogli się dorzucić do Twojej eSkarbonki - muszą się o niej dowiedzieć. Każda eSkarbonka posiada swój unikalny link, który warto udostępnić np. we wpisie w mediach społecznościowych, na swojej stronie internetowej czy w mailu. Nie wysyłamy takiego linku mailem - jest dostępny po wejściu w eSkarbonkę przez Twoje konto na iWolontariuszu.

    Aby znaleźć link do eSkarbonki: 

    1. zaloguj się na https://iwolontariusz.wosp.org.pl/ i kliknij w swój profil (przycisk z imieniem i nazwiskiem w prawym górnym rogu) 
    2. kliknij "Zobacz eSkarbonkę" 
    3. skopiuj link z paska przeglądarki, w którym widzisz adres strony i wklej do tam, gdzie chcesz udostępnić informację o eSkarbonce

    Nie rekomendujemy udostępniania linku w postaci kodu QR - to dzięki sekwencji unikalnego linku można łatwo poznać czy masz do czynienia z oficjalną zbiórką na rzecz Finału WOŚP. Jeżeli masz wątpliwości czy dana eSkarbonka jest prawdziwa - sprawdź autentyczność eSkarbonki.

FACEBOOK
  • Jak założyć zbiórkę na rzecz WOŚP?

    Aby utworzyć zbiórkę pieniędzy dla WOŚP na Facebooku, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Kliknij "Zbierz pieniądze".
    2. Wybierz WOŚP na liście organizacji dla których możesz zorganizować zbiórkę.
    3. Wybierz kwotę, walutę i datę zakończenia zbiórki.
    4. Nazwij swoją zbiórkę i napisz dlaczego zbierasz pieniądze na rzecz WOŚP.
    5. Wybierz zdjęcie w tle i kliknij Utwórz.

    Brawo! Twoja zbiórka jest już gotowa - od tej pory twoi znajomi mogą wpłacać datki na rzecz WOŚP!

  • Jak założyć zbiórkę urodzinową?

    Jeśli zbliżają się Twoje urodziny, możesz także utworzyć urodzinową zbiórkę pieniędzy na rzecz WOŚP. Aby to zrobić, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Kliknij "Zbierz pieniądze".
    2. Wybierz WOŚP na liście organizacji dla których możesz zorganizować zbiórkę.
    3. Wybierz kwotę, walutę i datę zakończenia zbiórki.
    4. Nazwij swoją zbiórkę i napisz dlaczego zbierasz pieniądze na rzecz WOŚP.
    5. Wybierz zdjęcie w tle i kliknij Utwórz.

    Twoja zbiórka jest już gotowa - od tej pory Twoi znajomi mogą przekazywać urodzinowe datki na rzecz WOŚP!

  • Czy datki przekazywane przez Facebooka podlegają opłatom?

    Datki na rzecz organizacji dobroczynnych przekazywane za pośrednictwem systemu płatności na Facebooku nie podlegają opłatom.

  • W jaki sposób WOŚP otrzyma datki przekazane za pośrednictwem Facebooka?

    Jeśli utworzysz zbiórkę pieniędzy na rzecz WOŚP na Facebooku, otrzymamy Twoją darowiznę bezpośrednio od Facebooka. Wypłaty dokonywane są co dwa tygodnie za pośrednictwem automatycznego systemu rozrachunkowego.

  • Czy zebrane pieniądze na pewno trafią na konto WOŚP?

    Tak! Nie masz o co się martwić. Facebook co dwa tygodnie automatycznie przelewa wszystkie zebrane środki na konto WOŚP. Twoje pieniądze na pewno do nas trafią tym samym poprawiając warunki leczenia w polskich szpitalach! Dziękujemy, że grasz razem z nami!

  • Co jeśli nie uda mi się zebrać deklarowanej kwoty?

    Nawet jeśli zbierzesz tylko część z kwoty zadeklarowanej podczas tworzenia zbiórki, zebrane pieniądze zostaną przekazane na rzecz WOŚP. Pamiętaj, liczy się każdy, nawet najmniejszy datek!

  • Jak uzyskam potwierdzenie przekazania datku?

    Po przekazaniu datku otrzymasz potwierdzenie o tym, że Twoja wpłata miała charakter charytatywny i nie otrzymałeś/otrzymałaś w zamian żadnych towarów ani usług. Potwierdzenie zostanie wysłane bezpośrednio przez Facebooka, na podstawowy adres e-mail powiązany z Twoim profilem.

  • Co zrobić w przypadku pomyłki podczas wpłaty?

    Aby uzyskać pomoc w przypadku pomyłki podczas wpłaty kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Kliknij "Darczyńca".
    2. Wybierz "Zwrot moich środków".
    3. Wybierz "Przypadkowe przekazanie datku".
    4. Z rozwijalnego menu wybierz zbiórkę, której dotyczy Twoje zgłoszenie.
    5. Opisz przyczynę Twojego zgłoszenia.
    6. Naciśnij "Wyślij".

    Po weryfikacji Twojego zgłoszenia otrzymasz zwrot przekazanych środków.

  • Co jeśli potrzebuje pomocy w innej sprawie?

    Aby uzyskać pomoc w sprawie datków na Facebooku kliknij tutaj i wypełnij formularz. Pamiętaj, że WOŚP jest jedynie beneficjentem, a nie organizatorem zbiórki. W przypadku wszelkich problemów kontaktuj się bezpośrednio z Facebookiem.

  • Czy mogę utworzyć zbiórkę na zakup sprzętu dla konkretnego szpitala?

    Wszystkie środki zebrane za pośrednictwem zbiórki na Facebooku trafiają na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i są wykorzystywane na statutową działalność Fundacji - ratowanie życia chorych osób, w szczególności dzieci, i działania na rzecz poprawy stanu ich zdrowia, jak również działania na rzecz promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej.

    Fundacja dokonuje zakupu sprzętu na podstawie próśb otrzymanych od szpitali, odpowiadając tym samym na ich potrzeby, dlatego nie ma możliwości utworzenia zbiórki, której celem będzie zakup konkretnego sprzętu dla konkretnego szpitala.

WSPARCIE Z ZAGRANICY
  • Jak mogę wesprzeć WOŚP z zagranicy?

    Jeśli mieszkasz za granicą, możesz wesprzeć WOŚP w następujące sposoby:

    1. Przekazując darowiznę z PayU, za pomocą karty płatniczej.
    2. Przekazując darowiznę za pomocą firmowych programów wsparcia np: Benevity
    3. Dokonując wpłaty bezpośrednio na rachunek bankowy WOŚP w mBanku                                                                                                                                                Numer konta: BREXPLPWMBK PL 14 1140 1010 0000 5244 4400 1007                                                                                                                                      BIC/SWIFT: BREXPLPWMBK                                                                                                                                                                                                              IBAN: PL                                                                                                                                                                                                                                        SORT CODE: 1140200

              Nazwa i adres banku odbiorcy przelewu: mBank S.A. FORMERLY BRE BANK S.A. (RETAIL BANKING) Lodz, skrytka pocztowa 2108, 90-959 Łódź 2

              Nazwa i adres odbiorcy przelewu: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, ul. Dominikańska 19C, 02-738 Warszawa

  • Jak przekazać darowiznę z PayU za pomocą karty płatniczej?

    Aby przekazać darowiznę z PayU za pomocą karty płatniczej, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Wpisz kwotę, którą chcesz przekazać na rzecz WOŚP, lub skorzystaj z gotowych propozycji.
    2. Wpisz swoje imię.
    3. Wybierz opcję płatności "PayU Konto".
    4. Naciśnij przycisk "Przekaż darowiznę z PayU".
    5. Po przekierowaniu na stronę PayU wybierz opcję płatności "Karta debetowa lub kredytowa".
    6. Po lewej stronie ekranu pojawi się możliwość zmiany waluty płatności. Jeśli chcesz skorzystać z waluty swojej karty użyj opcji "Zmień walutę".
    7. Wypełnij dane swojej karty i naciśnij przycisk "Zapłać".

    Gotowe! Twoja płatność zostanie przekazana na rzecz WOŚP!

  • Jak zmienić walutę karty przekazując darowiznę z PayU?

    Aby przekazać darowiznę z PayU za pomocą karty płatniczej w innej walucie niż PLN, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Wpisz kwotę, którą chcesz przekazać na rzecz WOŚP, lub skorzystaj z gotowych propozycji - na tym etapie musisz zadeklarować kwotę w złotówkach.
    2. Wpisz swoje imię.
    3. Wybierz opcję płatności "PayU Konto".
    4. Naciśnij przycisk "Przekaż darowiznę z PayU".
    5. Po przekierowaniu na stronę PayU wybierz opcję płatności "Karta debetowa lub kredytowa".
    6. Po lewej stronie ekranu pojawi się możliwość zmiany waluty płatności. Naciśnij "Zmień walutę".
    7. Wybierz jedną z siedmiu walut udostępnionych przez PayU. Możesz dokonać płatności w:
      • EUR (strefa Euro)
      • GBP (Wielka Brytania)
      • DKK (Dania)
      • USD (Stany Zjednoczone)
      • SEK (Szwecja)
      • NOK (Norwegia)
      • PLN (Polska)
    8. Wypełnij dane swojej karty i naciśnij przycisk "Zapłać".

    Gotowe! Płatność w wybranej walucie zostanie przekazana na rzecz WOŚP!

INNE FORMY WSPARCIA
  • Czy mogę wpłacić na WOŚP w bankomacie?

    Tak, jest to możliwe. Cel Finału WOŚP możesz wesprzeć w bankomatach Euronet w całej Polsce.