Podczas 25. Finału WOŚP zadeklarowano rekordową kwotę darowizn - ponad 62 milionów złotych! W tym roku darczyńcy jeszcze chętniej wspierali akcję przekazując darowizny online i biorąc udział w internetowych licytacjach. O sukcesie WOŚP zadecydowali więc nie tylko darczyńcy, ale też bezawaryjne działanie systemów informatycznych odpowiedzialnych m.in. za obsługę ruchu na stronie internetowej Fundacji WOŚP.
Początkowo strona Fundacji działała w oparciu o własną infrastrukturę informatyczną, ale wraz ze wzrostem zainteresowania musiano ciągle ją rozbudowywać oraz dostosować do coraz nowszych systemów bezpieczeństwa. Aby wszystko działało wydajniej w 2012 r. WOŚP zdecydował się przejść do tzw. chmury, która z roku na rok zyskuje coraz większe grono użytkowników. Dzięki usługom cloud computingu od Atende – jednej z wiodących firm informatycznych w Polsce, cała infrastruktura, potrzebna do obsługi Finału, jest dostarczana w formie usługi, zaś czas potrzebny do jej uruchomienia skrócił się z kilku miesięcy do kilku dni, wliczając w to przeprowadzenie testów obciążeniowych, potwierdzających odpowiednią wydajność środowiska IT.
Stronę WOŚP w dniu wczorajszego Finału odwiedziło w sumie 700 528 unikalnych użytkowników! Liczba odsłon wyniosła 2 668 134. Jak się okazało, w tym roku ponad połowa osób, bo ok. 55%, w tym celu z urządzeń mobilnych.
W wirtualnym wymiarze Orkiestra zagrała na całym świecie – internetowi darczyńcy pochodzili z 80 krajów! Najwięcej użytkowników pochodziło z Wielkiej Brytanii – ponad 40 000 osób, ponad 20 000 z Niemiec. Fani Orkiestry znaleźli się także w nawet w takich zakątkach świata jak Sri Lanka czy Bahrajn.
W ciągu Finału infrastruktura cloud przygotowana na obsługę stron WOŚP obsłużyła ponad 130 mln zapytań (HIT), co dało średnio w szczycie 5000 zapytań na sekundę. To o ok. 50% więcej, niż w ubiegłym roku! Monitorowanych było ponad 1500 różnych parametrów infrastruktury, mających wpływ na dostępność serwisów WOŚP.
Firma Atende już 6. rok z rzędu pełniła rolę koordynatora prac IT związanych z Finałem WOŚP. Dostarczono w pełni zwirtualizowane środowisko serwerowe (chmurę hybrydową) oraz środowisko sieciowe, dzięki czemu organizatorzy nie musieli martwić się o zapewnienie infrastruktury do obsługi ogromnego ruchu internetowego. Odbyło się ponad 1200 rozmów z darczyńcami w oparciu o nowej generacji telefonię IP (Voice-over-IP).
(amm)