25. Finał okazał się rekordowy pod każdym względem, a Allegro ma w tym swój duży udział. Internauci, uczestniczący w aukcjach Allegro dla WOŚP i wrzucający złotówki do Wirtualnej puszki w aplikacji mobilnej, dwukrotnie pobili ubiegłoroczny wynik przekazując aż 9 327 716,54 zł. W sumie w trakcie 17 lat udało się w ten sposób zebrać ponad 44 mln zł!
Najwyższa kwota w historii aukcji Allegro dla WOŚP, najdroższe oferty, najbardziej zaangażowani użytkownicy - tak w wielkim skrócie można podsumować 25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z udziałem Allegro. Największa platforma handlowa w Polsce od początku swojego istnienia wspiera WOŚP i udowadnia, że internet jest doskonałym miejscem do prowadzenia działań charytatywnych. Przez ten czas udało się już zebrać ponad 44 mln złotych. Tym razem licznik w momencie zakończenia aukcji pokazał aż 9 141 390,87 PLN co oznacza podwojenie kwoty sprzed roku. Trzykrotnie urosła też suma jaką internauci wrzucili do Wirtualnej Puszki w aplikacji mobilnej Allegro - 186 325,67 zł.
- Najlepiej pobija się własne rekordy. Wiedzieliśmy, że 25. Finał będzie wyjątkowy ale to co się wydarzyło, przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Internauci od samego początku mocno zaangażowali się w pomoc - naszą platformę z aukcjami na rzecz WOŚP w trakcie dwóch miesięcy odwiedziło ponad 3,2 mln osób - mówi Krzysztof Śpiewek, menedżer ds. CSR w Allegro. W czym jego zdaniem tkwi fenomen aukcji, które z każdym rokiem zyskują na popularności? - Aukcje pozwalają okazać swoje wsparcie na różne sposoby. Są okazją do zdobycia ciekawych przedmiotów czy szansą na spotkanie ze swoim idolem. Ludzie korzystają z naszej platformy jednak nie tylko po to, by licytować ale także wystawiać przedmioty na rzecz WOŚP. To ich wkład w pomoc potrzebującym - dodaje.
W tym roku najcenniejszy okazał się wspólny dzień z Donaldem Tuskiem w Brukseli, który osiągnął zawrotną cenę 370 200 zł. Jak się okazało nie była to kwota ostateczna - dzięki dodatkowej wpłacie od innego licytującego, ta oferta zakończyła się kwotą 740 300 zł, a spotkanie odbędzie się dwa razy. Dla porównania, dotychczasowy rekord to ubiegłoroczny wspólny trening z reprezentacją Polski w piłce nożnej o wartości 151 300 zł. Wśród najdroższych ofert, nie tylko w tym roku ale także w historii aukcji Allegro dla WOŚP, znalazł się unikatowy motocykl, amerykański Chopper (230 100 zł) oraz słynna fotografia Pani Prezydentowej, wykonana podczas Światowych Dni Młodzieży (200 00 zł). Z kolei najpopularniejszą aukcją była Kolacja z Robertem Lewandowskim, która odnotowała aż 202 757 wyświetleń. Spotkanie z piłkarzem wylicytowano ostatecznie za ponad 100 000 zł. Nie zabrakło też ofert wystawianych przez sztab Allegro.
- Obsługujemy aukcje WOŚP całkowicie charytatywnie: nie pobieramy prowizji od sprzedaży, inwestujemy swoją technologię i angażujemy pracowników, nie tylko do pracy przy platformie. W tym roku nasz sztab wystawił m.in. scenariusze filmów do Legend Polskich z dedykacjami twórców, zestaw rekwizytów z naszej reklamy świątecznej oraz pakiet szkoleń. Natomiast jeden ze zwycięzców aukcji dołączy w sierpniu do zespołu Allegro i będzie z nami tworzyć strefę dla uczestników przystanku Woodstock. Będzie się działo! - mówi Monika Pawłowska, koordynator ds. CSR w Allegro.
Przy tej ilości ofert, jakie co roku pojawiają się na platformie Allegro z aukcjami WOŚP, trzeba znaleźć sposób na to, aby się wyróżnić. W tym celu, cztery lata temu Allegro uruchomiło serwis rzeczyodserca.pl, na którym posługując się nagraniem video, można opowiedzieć historię wystawianego przedmiotu i zachęcić do licytacji. Treści video są wszechobecne, praktycznie każdy posiada telefon z kamerą, dlatego wiele osób chętnie z tej platformy korzysta. W tym roku zrobili to m.in. Robert Lewandowski (221 521 wyświetleń filmu), Maffashion (56 062 wyświetleń filmu) i Anja Rubik (21 555 wyświetleń filmu). Na obejrzenie wszystkich filmów na rzeczyodeserca.pl trzeba by przeznaczyć 20 dni i 15 godzin. Dzięki ofertom, które znalazły się na tej platformie, na konto Fundacji wpłynęło 1 150 805,62 zł.
Użytkownicy Allegro coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnej, również w celach charytatywnych, co pokazała trzykrotnie wyższa niż przed rokiem kwota zebrana w Wirtualnej Puszce - 7 442 użytkowników wpłaciło 186 325,67 zł. Każdy, kto wsparł tegoroczny Finał, w podziękowaniu otrzymał na skrzynkę mailową wirtualne serduszko.
Po więcej interesujących informacji dotyczących Allegro i WOŚP zapraszamy na www.aukcje.wosp.org.pl.